Известие

Collapse
No announcement yet.

Автоматична скоростна кутия на 159 2.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Автоматична скоростна кутия на 159 2.4

    Колеги, някой има ли наблюдение на 159 2.4 дизелче 200 коня ? Как се държи, дава ли дефекти ? И в същност каква е selespeed ли е или обикновена ? Много съм наплашен от тея автоматици че се чупят много .

  • #2
    Този мотор вече е масовка, има много колеги с преки впечатления, прочети във форума. А автоматика се чупи колкото на другите марки автомобили, не мисля че е специална разработка на Алфа Ромео, че да се чупи повече, ако това имаш предвид.
    Alfa Romeo 145 1.3 boxer-ex,146 1.4 16V-ex,156 1.8TS- ex, RAV4- ex, ML270 CDI-ex 159 3.2 V6 Q4 ex,ML270 CDI-ex, Infiniti ex 30 ex. Alfa Romeo Stelvio First edition.

    Comment


    • #3
      Имало нянакъв qtronic по нова но от коя година влиза при 159ките ?

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от deyanboy78 Покажи съобщение
        Колеги, някой има ли наблюдение на 159 2.4 дизелче 200 коня ? Как се държи, дава ли дефекти ? И в същност каква е selespeed ли е или обикновена ? Много съм наплашен от тея автоматици че се чупят много .
        Автоматичната трансмисия е японска - Aisin AWTF-80 SC. Класическа конструкция с хидротрансформатор.

        http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC

        Здрава и добре направена трансмисия, монтира се на много марки и модели. И моето Волво е с такава, щом издържа в тоя 4х4 камион, едва ли се затруднява в Алфата. Но е добре да и се сменя маслото на около 80 000 км - въпреки че уж е Life Time.

        При чипосване обаче трябва да внимаваш с въртящия момент - не обича повече от 440 - 450 Нм

        Няма вградени бъгове - и до днес се монтира на нови модели - например на Range Rover Evoque и новото Волво V60.
        Volvo XC90 D5 '06
        Alfa Romeo Spider 2.0 '90
        Lancia Ypsilon 1.2 '00



        ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
        ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
        ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

        Comment


        • #5
          Колега карам я от 2 месеца и сам супер доволен! Автомата е супер не се замисля и превключва много добре само разхода е малко по голям 12 в града и 10 извън града иначе е супер!

          Comment


          • #6
            Един мои приятел има 166 с такава със следния проблем - спира на светофар, колата спира и след малко сама потегля. Имаше качени грешки за един клапан, почистихме куплунзите, че бяха замърсени, колата се оправи и след 3 месеца - пак. Идеи?
            Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
            156 1.8TS 16V (01.2001)
            147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
            0879369082

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
              Един мои приятел има 166 с такава със следния проблем - спира на светофар, колата спира и след малко сама потегля. Имаше качени грешки за един клапан, почистихме куплунзите, че бяха замърсени, колата се оправи и след 3 месеца - пак. Идеи?
              на 166 е друга кутията май май

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от _power_ Покажи съобщение
                на 166 е друга кутията май май
                Aisin e, поне така ми каза
                Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                156 1.8TS 16V (01.2001)
                147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                0879369082

                Comment


                • #9
                  Във форума на пежо четох че са писали за тая скоростна кутия че прави проблеми- заминавал хидравличния блок. Ремонт към 4000 лв, рециклирана-7852лв + 720лв труд + 72лв диагностика.
                  Няма да припаря до автоматик

                  Comment


                  • #10
                    Най-добре не припарвай и до Пежо-форума
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от deyanboy78 Покажи съобщение
                      Във форума на пежо четох че са писали за тая скоростна кутия че прави проблеми- заминавал хидравличния блок. Ремонт към 4000 лв, рециклирана-7852лв + 720лв труд + 72лв диагностика.
                      Няма да припаря до автоматик
                      Айде да не вярваме на всяко писание във форума на Пижо.

                      Ремонта на тая кутия съвсем не е толкова драматично скъп, частите ги има на кило в САЩ и съвсем не са скъпи - въпросния хидравличен блок (valve body) струва около 500-750 долара(в зависимост от гаранцията), освен това се продават и ремонтни комплекти за всеки отделен клапан (щото те никога не се повреждат всичките, а само един-два) по 60-70 долара.

                      Най-често сдават багажа клапаните на 2-ра и/или 3-та предавка, като ремонта на самите клапани струва максимум 200 долара, а като си отворил кутията направо сменяш и комплект фрикциони и семеринги и секакви гумички (Overhaul kit W/O Piston) за още 150 долара (комплекта го има и в България и струва 290 лева без отстъпката) - и имаш чисто нова автоматична трансмисия.

                      Ето от най-скъпите хидравлични блокове: http://cobratransmission.com/index.p...ucts_id=305017

                      Ремонтен комплект за отделните клапани (от скъпите на Sonnax):
                      http://www.transmissionpartsusa.com/...-01574125k.htm

                      Цените за България за AISIN WARNER TF80SC - тук от стр. 34: http://avtoservizi.avto.catalog.bg/m...1341840210.pdf

                      Така че реално ремонта обикновено струва доста по-малко, отколкото смяната на съединителя и маховика на "ръчна" 2,4 ЖТДм

                      А и при редовна смяна на "чорбата" (200 лева в Мото Пфое на всеки 80 000 км) кутията си кара по 200-300 000 иповече км без никакви грижи. Поне така чета в германските и американските форуми на Волво.
                      Volvo XC90 D5 '06
                      Alfa Romeo Spider 2.0 '90
                      Lancia Ypsilon 1.2 '00



                      ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
                      ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
                      ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от pinko Покажи съобщение
                        А да знаеш каква автоматична кутия се вгражда в Крома 2.4 mjet 2007 фейслифт ?

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от dolarcho Покажи съобщение
                          А да знаеш каква автоматична кутия се вгражда в Крома 2.4 mjet 2007 фейслифт ?
                          Същата
                          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                            Същата
                            Да, няма кой да гледа

                            Croma 1.9/2.4L 6 SPD FWD 2005-2011 TF-80SC

                            Comment


                            • #15
                              авт.кутия

                              Колеги,аз съм с автомат и имах проблеми,но те възникнаха след свалянето на акумулатора,след това се прави обучение и нещата се нормализират.Успех.
                              Алфа Ромео 159

                              Comment

                              Working...
                              X